dinsdag 25 mei 2010

Atay bi nana


Verse munt in de tuin… ik had het al een paar jaar opgegeven. Miniscule monstertjes zorgen binnen no time voor een complete kaalslag. Bij de grootste kruidenier van Nederland betaal je je scheel voor een paar takjes en bij de Turkse buurtsuper hebben ze meestal géén verse munt. Tsja, het oosten van het land, daar heb je niet zoveel van die ‘rare, exotische fratsen’. Kortom, weinig verse muntthee voor mij dus. Dankzij de veel vervloekte wegopbrekingen hier in de buurt belandde ik vandaag bij een andere supermarkt en ja, echt waar, daar stonden ze: mijn muntplantjes!!! Ik kon mijn geluk niet op. Ik hoop dat ze overleven op de vensterbank, buiten geef ik ze weinig kans.

Hopelijk blijven de supermarkten en tuincentra nog even inhaken op de mojitohype… dan kan ik blijven genieten van mijn atay bi nana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten