zondag 10 juni 2012

Ongrijpbaar mooi...





Wat is Reiki? Wat doet Reiki? Waaróm doe jij Reiki? Vragen, vragen en nog eens vragen. Ze zijn me de afgelopen maanden weer vaak gesteld. De theoretische uitleg is niet zo moeilijk, maar is, als je er nuchter over nadenkt, inderdaad nogal 'zweverig'... Hoe nuchter en simpel je het ook uitlegt...


Vanochtend vond ik dit korte berichtje (verzonden in het holst van de nacht) in mijn Facebook-inbox:
'Ze eet!!!!!! heb haar net een boterham met appelstroop gegeven ze eet HETTYYYYYYY'


Begin januari kreeg ik de vraag of ik de hond Reiki kon sturen. Ze heeft kanker, aflopende zaak, niets meer aan te doen, veel pijn, heel erg naar. Na een paar dagen Reiki sturen ging het gelukkig weer beter met de hond. Niet genezen van kanker, maar wel weer goede kwaliteit van leven.
En gisteren kreeg ik opnieuw de vraag of ik Reiki kon sturen, het ging helaas weer erg slecht.
Reiki kan niet toveren, ik kan niet toveren, maar als ik een paar uur na de Reikibehandeling zo'n bericht in mijn mailbox krijg... dan ben ik echt zó ongelovelijk blij en heel heel dankbaar voor de kracht van Reiki.


Het is zoals mijn Reikileraar het jaren geleden heel kort samenvatte: handen neerleggen = aan, handen weghalen = uit, zo simpel is het, maak het niet mooier, maar zeker ook niet minder mooi.


En zo is het...

1 opmerking:

  1. Mooi! Hoe het werkt is ook niet belangrijk, maar werken doet het...

    BeantwoordenVerwijderen