maandag 31 december 2012

De 10 geboden maar dan anders...




Aan goede voornemens heb ik nog nooit gedaan. De laatste jaren heb ik wel dóelen geformuleerd aan het begin van het jaar. Geen hoogdravende carrièreplannen, maar gewoon een lijstje met een stuk of 5 doelen om de zaag van mijn leven scherp te houden. Een moment van bezinning, prioriteiten stellen, zorgvuldig formuleren, incl. een 'wat ga ik doen om de doelen te bereiken-lijstje' per doel. 

Het jaar is bijna voorbij en nee, ik heb niet alles bereikt wat op mijn lijstje stond, maar wel veel... Én ook heel veel wat niet op mijn lijstje stond. Ik ben onderweg... panta rhei...

De tien geboden... 'gij zult niet...' enz. Iedereen kent ze wel, of een beetje. Ik heb niet zoveel met alles wat niet mag. In het boek Kinderen van het Echte Volk staat een mooi alternatief uit Outback Nation downunder... Gij zult... Een mooie leidraad om mijn doelen voor 2013 aan op te hangen. Nog even verder met het detoxen van Kakelbont en dan is het tijd voor een nieuw lijstje met mooie doelen!
  1. Je moet je persoonlijke creativiteit tot uiting laten komen.
  2. Wees je bewust van je verantwoordelijkheden.
  3. Voor je geboorte heb je ermee ingestemd anderen te helpen.
  4. Word emotioneel volwassen.
  5. Zorg voor vermaak.
  6. Wees de rentmeester van je energie.
  7. Geniet naar hartelust van muziek.
  8. Streef naar wijsheid.
  9. Breng jezelf discipline bij.
  10. Observeer zonder te oordelen.
[uit: Kinderen van het Echte Volk - Marlo Morgan]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten