woensdag 23 oktober 2013

Begrip deel 2...

Een paar weken geleden schreef ik hier hoe ik dacht over de manier van afwijzen bij sollicitaties anno 2013... over het vragen van begrip voor het ontbreken van de toelichting.
Het kan nog idioter... een 'bij voorbaat afwijzing' in de ontvangstbevestiging sturen én om begrip vragen én je meteen op het hart te drukken vooral niets te vragen.

Ik heb er begrip voor dat je schrikt van 1000 reacties en dat je de procedure dan  iets aan moet passen, maar ik heb er geen begrip voor dat je zo'n mail stuurt en dan ook nog met de onpersoonlijke aanhef 'beste sollicitant'... weleens van merge/samenvoegen in Word gehoord?

Wat je zaait, zul je oogsten... Organisaties krijgen het personeel dat ze verdienen...
De integrale tekst incl. mijn reactie zonder de namen van de personen (da's niet netjes)...

**************************

Beste sollicitant,
Wij danken u hartelijk voor uw sollicitatie op de vacature Medewerker Secretariaat bij het XXXXXX. Wij hebben meer dan 1000 reacties gekregen en het is voor ons helaas ondoenlijk om u een persoonlijke inhoudelijke reactie te geven. Wij vragen u ook nadrukkelijk om niet te bellen of mailen om alsnog een verklaring te vragen voor deze afwijzing. Mocht u binnen 2 weken niets van ons horen, dan kunt u de sollicitatie als vervallen beschouwen.
Met vriendelijke groet,
XXX
Marketing en communicatie

Geachte mevrouw XXX,
Dank voor uw mail. Ik kan me voorstellen dat de reacties uw verwachtingen overtroffen hebben.
Ik wens u veel wijsheid en succes bij de selectieprocedure.
Hoe ik over uw reactie denk kunt u lezen in bijgevoegde blog die ik onlangs schreef http://mrksjiahulandia.blogspot.nl/2013_09_01_archive.html?m=1
Met vriendelijke groet,
XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten