maandag 7 november 2011

Verzopen kat

Vandaag het vervolg op de blog uit de oude doos van gisteren. Terug naar 21 maart 2009… Marrakech!

21 maart 2009
Here I stand and face the rain... I know that nothing's going to be the same

Daar ben ik weer. Niet veel spannends te melden. Jurkvrije vakantie is me blijkbaar niet gegund. Na de lunch bij Toubkal gistermiddag liep ik Knabbel en Babbel (Mustapha en Jurk) bijna recht in de armen zonder ze op te merken. Ze hadden zich al een tijdje kostelijk geamuseerd omdat ik een schattige straathond aan het knuffelen was. Superlieve, mooie Mechelse Herder die ik zo in mijn koffertje zou willen stoppen, maar ja, dat past niet.
Jurk lachte zowaar weer eens echt voluit. ’t Is lang geleden dat ik hem zo ontspannen heb gezien. Na wat small talk bood hij zelfs aan dat ik hem altijd mocht bellen als ik hulp nodig had. Gaat niet gebeuren maar blijkbaar is er vrede. Kan bij hem maar zo weer veranderen, maar voorlopig is meneer dus te pruimen als ik hem tegenkom.

Het was stralend weer dus het zwembad leek mij een prima bestemming. BRRRRRRRRR!!!!!!!! Maar ik heb het echt gedaan, heel veel baantjes trekken en vervolgens opdrogen in de zon. Wat een lekker leven!
Tegen een uur of 4 verschenen er wat plaaggeesten aan de lucht en na een half uur zat de lucht helemaal dicht met grote vieze wolken.

Wat daar uit kan komen……… dat weet ik inmiddels. Het heeft van een uur of 5 totdat ik ging slapen gehoosd, gedonderd en gebliksemd. Echt niet normaal. Mijn avondeten heb ik dicht bij huis gezocht, maar zelfs op de kleine stukje ben ik veranderd in een verzopen kat. Nat tot op het bot, dwars door mijn jas en kleren heen.
Afvoerputjes kennen ze hier niet dus de straten veranderen in zwembaden. Vanochtend was het weer zon zon zon of op zijn Marokkaans ‘sjems bezzeaf’.
Ik duik het zwembad zo weer in. Vanavond staat de Couchsurf-meeting op het programma. Schijnt erg leuk te zijn, dus ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten