dinsdag 22 november 2011

Zelluf doen...

Na 'mama' en 'papa' waren 'zelluf doen' denk ik de eerstvolgende woordjes die ik sprak. Alles 'zelluf doen' en dat wil ik eigenlijk nog steeds. Alles zelluf doen, zelluf maken, zelluf weten, eigengereid, eigenzinnig, eigenwijs... Er zijn al veel labeltjes opgeplakt.

Jaren geleden wilde ik plotsklaps ineens een eigen website, maar ja, die moest ik uiteraard wel 'zelluf' maken en wel NU!
Op een herfstige zaterdag heb ik mijn domeinnaam vastgelegd en de volgende dag kon ik helemaal los. Volledig blanco ging ik op onderzoek; wat had ik nodig om mijn foto's online te krijgen? Vol enthousiasme begon ik 's ochtends aan mijn strooptocht op internet met als doel... aan het eind van de dag een website met foto's online! Redelijk ambitieus dus...
FTP-server, html-cursus, webalbumprogramma, alles werd gevonden, uitgeplozen, gedownload en zo nodig gekocht. En het lukte... de openingspagina was niet bepaald flitsend, maar ik had toch mooi mijn eigen html-pagina geschreven en webalbums gemaakt en de website stond aan het eind van de middag online!

De volgende stap was een betere versie van de website. Dreamweaver werd het toverwoord. Ook dat lukte vrij snel. De site zag er weer wat beter uit, maar top en flitsend was het nog niet. Om optimaal gebruik van Dreamweaver te maken, moet je ook tijd hebben goed in het programma te duiken.

De afgelopen jaren hikte ik er steeds tegenaan, de site kon wel een update gebruiken, maar ja, dat kost veel tijd... als je het 'zelluf' wilt doen.
Maar vandaag was het eindelijk zover, ik had tijd gemaakt! Dreamweaver, CSS, html, sjablonen, puzzelen, lezen, wat wil ik eigenlijk? Enz. Die laatste vraag was niet eens zo moeilijk te beantwoorden. Ik wil een site waarop je in één oogopslag kunt zien wat ik zoal doe en het moet er overzichtelijk uitzien.
Mijn 'verstandige, pragmatische ik' keek meewarig naar de 'zelluf doen ik' -> dat kan veel handiger! Het kwartje viel! Waarom zo ingewikkeld doen? Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Een gratis webpagina met het 'overzicht in één oogopslag' aanmaken op Yola, een openingsportaal van mijn eigen website ervoor en vanuit de Yola-pagina linkjes naar mijn verschillende activiteiten. Klaar!!!

Ooit worden het twee flitsende websites, maar voorlopig ben ik tevreden met het huidige resultaat(www.hettyvanderveen.nl).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten