woensdag 29 februari 2012

Zwaai zwaai UPC...

Zet je televisie aan en de reclames van de TV-, internet- en telefonieaanbieders vliegen je om de oren. Ze stunten met de geweldigste aanbiedingen & kortingen om zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te harken. Ben je eenmaal klant en blijf je gewoon klant dan gebeurt er eigenlijk niets meer, behalve dat de tarieven regelmatig omhoog gaan. En daar verbaas ik me eigenlijk heel erg over. 
Het abonnement voor mijn mobiele telefoon hou ik de afgelopen jaren tegen het einde altijd tegen het licht met als gevolg dat ik eind maart ga switchen qua aanbieder. Bij de verlenging vorig jaar bij mijn huidige provider kreeg ik overigens keurig een aanbieding met korting als een soort 'dankjewel-dat-je-klant-blijft' en zo hoort dat!

Mijn TV, radio en vast internetabonnement loopt al jaren bij UPC en switchen... mwah, dan moet je weer een nieuw modem installeren enzo... gedoe... maar ja, ondertussen ben ik dus wel een dief van mijn eigen portemonnee dus en daarnaast hapert de internetverbinding tegenwoordig ook iets te vaak.

Tegen beter weten in heb ik UPC eergisteren maar eens mail gestuurd met de vraag wat ze doen voor hun trouwe klanten, of ze mij een leuke aanbieding kunnen doen voor mijn huidige pakket waardoor ik toch nog klant bij ze blijf.
Maar zoals gezegd, tegen beter weten in. Ze vinden het blijkbaar helemaal niet zo erg dat klanten weglopen. Dit was het antwoord.

Erg jammer en heel erg kortzichtig! Binnen harken is belangrijker dan vasthouden. Ik ga dus maar op zoek naar de aanbieder met de beste deal. 
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met andere providers. Alle tips zijn welkom!

Het klopt overigens ook niet wat hierboven staat over nieuwe klanten van dit abonnement. Nieuwe klanten krijgen de eerste drie maanden 50% korting, de halveerweken! Eerlijk antwoorden is er dus ook niet bij.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten